Archive for the ‘shopping’ Category


Monday, December 1st, 2014


We had burdock/carrot salad, onion potatoes and okara konnyaku and salt koji soup for dinner.

今日のばんごはんは玄米とごぼうと人参のサラダ、じゃがいもの甘辛煮、おからこんにゃくの生姜焼きに塩麹のきのこスープ。DD、スープ、飲み干してた〜、珍しい。じゃがいものは始め玉ねぎばっかり食べ尽くした後、最後らへんやっとじゃがいも食べてくれて、「おいしー!」もらえました、笑。こんにゃく大好きだでおからこんにゃくも好きかと思ったら、じんじゃ〜、いや。だそうで。

image

purple sweet potatoes! I totally forgot about it and it was such a surprise! baked in our new oven!

焼き芋、あけてびっくり紫いも!買った時は、気づいてたっけ〜、気づいてなかったっけ〜。全く覚えてなかったよ。

image

Bought ZOKU from a recycle shop. Before I moved here, I went to a friends house and she had this Popsicle tyoe and the tumbler one. You can make an ice cream in like 7min. Today I think I let it cool down too much, so we couldn’t get it out til 2 hours later, but I’ll do better next time! So DD can actually eat a popsicle! Today made with only brown rice amazake and almond milk.

キンブル(リサイクルショプ)で新品であったZOKUで玄米甘酒とアーモンドミルクだけでアイス作ってみた〜!お友達が日本に来る前におうちでこれでじおにアイスを作ってくれて、タンブラーバージョンのでうちには豆乳アイスを作ってくれて、いいなあと思ってたら日本のリサイクルショプで出会えた!!!

今日は多分億時間が長すぎたみたいで全然抜けなくて、結局溶かして洗ってやりなおそうと思って置いといたら2時間あとくらいに抜けたー!!!綺麗に出来た!ちょっと甘みが足りなかったから今度はもっと玄米甘酒いれようかな。

今度小豆入りの玄米甘酒とか黒米入りの玄米甘酒(紫になっておいしそうなの)作ってアイスにしようかな〜♡

image




Monday, December 1st, 2014


Came to get a shelf for the kitchen electronics, so I will have more space in the kitchen!

ランチのあとにDDに聞いたら、ストローラーで寝るっていうから、雨の中おっきなベビー、ストローラーで押してハイエースへ。しっかり1時間ちょと寝てから降りて歩くそうな。一生懸命遊び中。

image

くつろぎ中。

image

このあとどうなったのかこの椅子がひっくり返ってDD、おもいっきり下敷きになって亀みたいになってた。

After this chilling picture, somehow the chair flipped over and she was totally under it like a turtle. Not sure what happened. (she was not harmed nor crying in pain)




Monday, December 1st, 2014


My friend suggested this smoked tofu, she said it was like cheese! So we wanted to try.It was good, but not like we would crave it. But I’m glad we got to try it, and I’ll buy again sometime again!

燻製の豆腐、ともだちが好きで気になってたのを昨日一社の自然食やさんで発見!やっとトライできた〜。おいしかったー、おつまみみたいな。いつも食べたい感じじゃないけど、また買おう〜

image




Monday, December 1st, 2014


Japanese apartments don’t come with ovens! But I can’t live without an oven, but I don’t need a super nice one like the one that comes with apartments in America, so, this is the one I picked! It’s about $80. So far I’ve toasted bread, made pizza and baked sweet potatoes. so far so good!

アメリカ料理も大好きだから、オーブン無しでは生きられな〜い!電子レンジはいらないからしっかりオーブンとして働いてくれるのが欲しくて、単機能のオーブンを探していて、大好きなバナナブレッドを焼くのにも高さに余裕が一番あったこれにしたよ〜☆

今のところパンをトースト、乾燥しすぎるからやっぱろオーブントースターはほしい、笑。ピザ、焼き時間が足りなかったけど、付属のピザストーンで、おいしかった〜♡焼き芋も、ひっくり返す必要なく、おいしかった〜♡忘れてたけど買ってあったおいもが紫いも。人生初の日本の紫芋の焼き芋!あとで写真載せるでね♪

image




Sunday, November 30th, 2014


From Healthy mate (narutal food store nearby)、Got the soymilk pudding. Sorry, W, for finding out that now, that I didn’t share this with you.

ヘルシーメイトで買ってみた、オーサワの豆乳プリン。ほんっとに甘みの少ないデザート。体には良さそう。でも、甘いもの食べたーい!って時はもう少し体に悪くても、白砂糖じゃない甘味料で甘いお菓子をちょびっと潔く食べたほうが、甘いの食べたーい!って良くは収まるかも。

image

Got these clothes 5 for 100 yen ($1) instead of 3 for 100 yen, for we got there right before they close the open day at forest school. Woo hoo! I got very cute ones!

もりのようちえんでのバザーで。ぎりぎりに着いたから3枚100円だったのが5枚で100円。左のは新品、まだ大きかった〜、そして右はなんとバーバリー!私、バーバリー所有したことなかったよ〜

image

image

赤いエルのキャミはまだまだおっきかったから来年くらいかな。一番の右のベストがかわいかった~!次の投稿に着てるところ載せるね!




Friday, October 10th, 2014


Hard to find almond milk around here, and it’s even harder to find unsweetened ones, so I ordered them on Rakuten.

砂糖不使用のアーモン、大人買ーい、笑。

image

image

今日もばあばとじいじに預けてアパート探し。最近預けた日の夜は夜泣きをするようになりました。お別れの時は笑顔でばいばーい!って言ってくれるけど、寂しかったかな。