Archive for the ‘RIE moment’ Category


Wednesday, July 23rd, 2014


朝に病院に付き合ってもらって、お昼寝の後は約束した公園。遅かったから一番近くのプロジェクトに行ってしまいました。(家の近くの公園2つ、昼間の銃撃殺人事件が起きてる。)

今日初めて、じおがチェーンのを一人で勝手に、降りれましたー!もちろんうちは手助けなし。一人で降りられないなら、まだReady じゃないみたいだけど、別の日ならできるかもね〜、みたいなことをよく言っていたのだけど、今日ひとりでに〜!感動。

そして隣のみどりのも初めて一番下から上まで一人で勝手に登って行きました〜!うちはも〜めっちゃヒヤヒヤで、落ちたら絶対キャッチするぞ〜って構えながら、笑。一回登れたら楽しくなっちゃったみたいで、緑ので上り、チェーンを降りて〜を何度繰り返したことか、笑。

滿足したら「おなかすいた〜!」コール。帰って晩御飯にしました〜

image

いつからあるんだ、っていうね〜、旅行前から冷蔵庫にあったすこし乾いた納豆、笑。旅行帰ってから食材がないはずなのだけど、旅行先でみんながいらないもの、ケンパー家恥ずかしみもなく、すべて貰ってきたので、なんかすごくランダムに野菜があります。何作ろっかな〜

コーンも9本もらったよ〜☆

image

は〜、久しぶりの和食はやっぱり癒される〜♡




Friday, June 20th, 2014


遠足のあと、ミスターメロンで大量買いしておうちに帰って晩御飯。今日はごはんつくる時間がないことを想定して前日の夜に作っておいた、きょうはローマンビーンズ(うずら豆かなあ)のビーンズアンドライス。じおも好き。

image

image

チェリー、いっぱい食べた後、2個口に入れてはほっぺのほうに回し、最終的に吐き出したー!やだ〜

image

パパラッチショット。

image

image

すごいっしょ、このほっぺ。↓

image

image

image




Saturday, April 5th, 2014


下に住む隣人のスケボー。使い方よくわかったねー!

image

image

この後じおは家でて5分くらいでストローラーでおねんねしてくれた!今日は、ちゃんと話したのがよかったのかも、笑。今からすとローラーに入って、寝て欲しい、そのあと起きたら遊ぼうね、って。笑

いつもしまってるガーデンが今日は鍵が開いてたから入ってみた〜。ここのガーデンおっきー!家から遠いけど。にわとりさん!

image

目開けたまま寝てるのは、うちのお父さんとういたにさん両方の遺伝子だと思われます、笑。

image

そのあとプレイグラウンドへ。久しぶりー!このあとういたにさん、風邪の強さにダウン、買い物したものストローラーにかけて一人で帰宅。

image

image

じおは元気に次々と遊びまくる。はしごの遊具、また一人でずんずん登る。みてる方はもー!ひやひや。でもだんだんあぶなっかしくなくなってきた、かな。

もっとこわいはしご系も半分以上のぼって、うちはどうけがしないように、でもうちが手を出さずに登らせられるかかんがえながら めーっちゃひやひやしてたけど、途中で降りたいと言ったから、手伝わずそこで抱っこして下ろす。

今度また、じおのやる気がでたら挑戦しようね。

となりん音値でラジコンしてる人がいて、気になってるじお。

image


image

ラジコン見学中。

image




Thursday, March 13th, 2014


くろすけ登るの見てから、気づいたら登ってた。親としては怖いけど、やらせてあげる。
登れたんだから降りれるはず、と降ろさず様子見。少し危ないことは家/自分がついてる時しかやらせてあげられんけど、やらせてあげたら自信につながると思う。近くで見てる時だけやらせてあげる!

image

「しゃしーん〜!」と要求。写真は撮るからちゃんと集中して〜!
フラッシュしたらこんな感じに。

image

もっと上へ。

image

一人で降りました。

image

じおは着々と、ライベイビーです。そしてうちもライペアレントになれてるかな?!




Wednesday, December 25th, 2013


I know I have not even got to start putting up pictures for pre Christmas, but this was a mind blowing experience to me and I wanted to share before I forget how excited I was.

Today when W got her out of her clothes to change to more going out clothes aka warm outfit, he took off her diaper to change too, so she was butt naked.

She was just running around like usual. (at this time she sometimes pees accidentally on the floor, and I say to her, “Jio, next time  you want to pee, please pee on the potty.”)

She went to sit down on her potty which she had started doing lately, like one of things she likes to do. We don’t tell her to do so, and we did not tell her to do that at all today either.

And W just yelled at me in excitement.

Jio peed in her potty! Without anyone telling her to do anything!

It was amazing to me. And it was another RIE moment to me, that we patiently wait for baby’s development instead of trying to teach or anything. And just like that, she just suddenly did that, all on her decision.

That was amazing enough, but she did it again before bath. We didn’t tell her to do so, but she just walked over to her potty, sat there and peed again.

Wow.

Too bad we’re leaving for Japan tomorrow we can’t continue with the potty she’s used to. But I take it that this mean she is ready to move on from diapers now. We will see. I just wanted to share this incident because it happened so naturally. She might do it again and she might not, but this was amazing to me.

And another Christmas miracle this morning, not as awesome as Jio’s, but I smelled the whole wheat everything bagel toasting in the toaster oven! That’s a huge development, though I have yet to smell anything else since that. But, it’s coming back! It has been 3 months since I smelled things last.

image




Monday, December 16th, 2013


It was super cold and I felt like people were looking at me like very dumb mom letting the bebe play in this cold but we had lots of fun!

さっむーーーーーーーい中公園へ。なんだか通りすがりの人から避難の視線を受けていたような被害妄想をしたけど、じおも楽しそうだったしうちも楽しかったからよし♪

image

image

and this big kid thing.

Sponteneosly Jio decided to climb that. She got on it, put on her feet, moved up, turned back to look at me and wanted help but I told her she should try since she got up that far all by herself. And she climbed all the way up, all by herself!

I was so amazed! and I hope that she knows she owned the “I did it!” moment!

そしてこれ。急にじおが登りだして、何度かうちの顔を見たけど、そこまでのぼれたからやってみや、って言ってすごい近くに経って構えてたら、一人で最後まで登って行った!感動。

ほんとに教えずとも、やりだすもんなんだなあ。自分のペースで。ライモーメントでした。

image

And this is Jio’s favorite thing to do with a tree.

クリスマスツリーでする好きな事。頭を突っ込んでつんつんする、笑。

image

死んだ?眠いよーぅ。

image

ストローラー先に下ろしてたら、鼻ぺちゃおばけが!笑

image