Archive for December, 2014


Monday, December 29th, 2014


DD and I are going to my parents tomorrow morning for their rice cake making (wanan be there to eat the fresh rice cakes!!)and for the New Years. We will be there til maybe like 5th. So today I’m trying to clean out the fridge!

明日の朝から木曽岬でお父さんとお母さんのおもちづくりにできたてのお持ちを食べたいがために明日から5日くらいまで行ってきまーす☆と、いうことで冷蔵庫のなかのもの使い切りたいディナー、笑。

image

Wは31日のお昼からの予定。炊き込みご飯残しておいて、スープ残しておいて、焼きそば作っておこうかな〜、でもまたこっち戻ってきたら鍋の中で作ったもの腐ってる〜とか嫌だな〜。ねちねち。笑




Monday, December 29th, 2014


She has been using the strider inside the house, but she said she wanted to take it outside today. We talked that after taking it outside once we will not have it inside to ride, and she agreed, so,today was the first day she took it outside here in Meitou and rode it all the way  to the little park! She fell down once, and cried a bit but got herself up and got going, and she almost fell down a little later and caught herself before she fell down! She was getting better just by one ride outside!

DDがストライダーを外で乗りたいって言ったから、じゃあ1回お外で乗ったらもうおうちの中では乗れないけど、外に出す?って聞いたら持ってきたいって言ったから、今日からお外ストライダー!

しっかりわかっててくれて何度か、おそとにだしたから〜インサイドの〜ね、おそとにおいとく〜?とか聞くの。理解力がすごいね。

1回どーんとこけて少し泣いたけど自分で立ち上がりまた走りだして、また転けそうになった時はこける瞬間にバランス取ってこけずにいた!ちっちゃい公園まで15分くらいかな、しっかりずっと乗って行ったよ〜!そんな短時間でも、なんかすでにうまくなってた〜。これからはお外でいっぱい乗っていこうね〜☆

image

image

ちっちゃい公園で。

他には4才と6才の女の子とママさんがいて、いろいろお話したよ〜。DDは隣で姉妹ちゃんがブランコ押したりしてるのを楽しそうに観てた〜☆

image

この後帰り道で、おしっこした〜い...が出て急いで帰って、でも大丈夫って言うからじーぶー(うちの車)にストライダーとヘルメットをつんでから急いで階段登って、おまるに座っておしっこ。パンツも濡れてなかったの−!すごいよ、DD、我慢したんだね〜!

でもそのあと今日は調子悪くてなかなかおまるで出来ず、うんち出る〜、って言うからおまる座る〜?って聞いたらノー、って言われてその直後に、フンティうんち出た〜、って。がびーん。今日はアクシデントが多かった!しょうがないやんね〜




Monday, December 29th, 2014


Eating our favorite snackie, sweet potatoes. She always wants to keep the skin for my parents doggy.

今日はダイエーの3本で248円とかのさつまいもさん。しっとりでめっちゃおいしい〜♡うちは朝からおせんべいをもりもり食べたからDDが寝てる間に名東区の坂道を自転車でひとっぱしりしてきておやつに備えました!笑

image

image

image

image




Monday, December 29th, 2014


I was waiting to get my silicon cookware to make pound cake, but I just used my porcelain container to make it. Very little but as yummy as I remember!

いつも使ってるパウンドケーキの方が届くのを待っているんだけど、バナナブレッド、食べたいなあ〜と思ってまた琺瑯つかってみた!量を半分にして作ったからもっとサイズちっさいのでやったほうがもっと分厚くていいかも〜

見た目的にはビスコッティ☆

image




Monday, December 29th, 2014


From the leftover broth from last night’s hot pot, added onion and cooked rice, and topped it with Aojiso (japanese basil like herb) and pckled ginger. Yum!

昨日のすき焼きの残り汁に玉ねぎとご飯を入れて青じそと紅しょうがのっけて。うまーい☆DDは青じそ抜きの紅しょうがのっけで、完食!

image




Monday, December 29th, 2014


I think kids look way too cute in Funty and wanted to take that in pics, but DD got to hyper. lol And ither pics I couln’t use it bc I think it’s too sexy for the internet, lol.

子供が履くフンティ〜めっちゃかわいいからその可愛さを写真に収めたかったのに、なんだこのハイパーじお。動物園で求愛するゴリラかいな!

image

↓これくらいならネットおっけいかな?他のはなんかセクシーすぎかと思って載せるのやめた〜、笑

image

れいちゃんと電話中に一人でシュールにベルメゾンのカタログ閲覧中。れいちゃん、電話ありがとー!たのしかった〜!!

image